• Gratis bezorging boven € 299

Klantwaardering:

9.3

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik jullie bereiken?

Van maandag tot en met vrijdag van 10 uur ’s ochtends tot en met 16 uur ’s middags op 050 – 8200 337. We zijn zeven dagen per week bereikbaar op [email protected] De showroom in Zwolle is open op vrijdag (10-16u) en zaterdag (10-15u).

Wie en wat is FØRN?

FØRN is een modern meubelmerk sinds 2012. We ontwerpen eigen collecties van verschillende materialen. Op Forn.nl hebben we onze basiscollectie met de meubelen die we door heel Europa bezorgen. Het is een collectie bestaande uit meubelen uit allerlei materialen. Wil je de een meubel van steigerhout dan kun je terecht bij onze dochter SteigerhoutenMeubelshop.nl dat is ook een shop van FØRN en een van de marktleiders op het gebied van steigerhouten meubelen. IndustrieleMeubelen.nl en Housa.nl (woonaccessoires) zijn ook van FØRN. Je kan de meubelen van FØRN ook zien in onze showroom in Zwolle en bij tienduizenden klanten in Nederland, België en ver daarbuiten.

Ik wil graag langs komen in showroom Zwolle

We hebben een showroom in Zwolle met adviseurs en een “openbare toonzaal” in Den Haag (Foodhall Mingle Mush) zonder personeel. We zijn bijna elke vrijdag en zaterdag open in Zwolle. Bekijk voor de openingstijden de contactpagina of www.facebook.com/FornNederland. Wil je iets bespreken met een medewerker, neem dan eerst even contact op zodat we zeker weten dat je goed geholpen kunt worden.

Kan ik voor maatwerk bij jullie terecht?

Jazeker! We maken elk meubel op bestelling. Het voordeel van deze manier van werken is dat we relatief eenvoudig een model kunnen aanpassen. Daarnaast kunnen we bestaande modellen ook in andere afmetingen maken dan op de site aangeboden.

We werken voornamelijk met eikenhout, betonlook, barnwood, “boomstam” hout, wagonplanken, steigerhout en staal. Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie.

Hoe zit het met garantie?

Bij ons heb je garantie op alle meubelen die je bestelt, zowel op standaardmodellen als bij maatwerk. De standaard garantietermijn bedraagt 1 jaar op alles. De factuur geldt hierbij als garantiebewijs.

Wij garanderen een deugdelijk meubelstuk. Dat houdt bij ons in dat het meubel stevig en solide is gemonteerd en netjes machinaal geschuurd. Steigerhout is robuust hout met veel noesten, scheurtjes, kieren en gebruikssporen. Op beschadigingen die na montage van het meubel zijn ontstaan geldt uiteraard ook garantie.

Klachtafhandeling

Een klacht, geen paniek, we gaan je helpen. Mocht er iets niet goed zijn aan de ontvangen meubelen, stuur ons dan een e-mail met een duidelijke omschrijving van de klacht. Stuur ook altijd foto’s mee zodat wij een visueel beeld hebben van het probleem. Maak een foto van het detail maar ook altijd een foto van het gehele meubel.

Elk probleem is anders, er zijn dus geen standaard oplossingen. Wel standard bij ons is dat we altijd snel reageren en altijd richting een oplossing werken.

Hoe weet ik dat ik veilig bij jullie bestel?

We zijn een gerenommeerde speler in de verkoop van meubelen via internet. Dagelijks leveren we vele meubelen door heel Europa. Onze inschrijving bij de branchevereniging voor wonen en interieur InRetail of CBW bewijst dat we fysiek bestaan, en net werk afleveren.

Jouw vragen worden altijd snel beantwoord per e-mail of direct per telefoon. We hebben een club enthousiaste medewerkers die je graag helpen in de zoektocht naar schitterende meubelen. Ook bij klachten of vragen achteraf staan we je altijd snel te woord. Dat is één van de voorwaarden van ons lidmaatschap bij de branchevereniging.

Wat houdt het lidmaatschap bij CBW-erkend en InRetail in?

Elke binnenlandse order is bij ons automatisch verzekerd van een goede afloop. Wij staan onder controle van inRetail (voorheen CBW-Mitex) dat als onafhankelijke commissie een betaling, order of levering beoordeelt. Mocht er onverhoopt iets misgaan en wij kunnen om wat voor reden dan ook de zaak zelf niet oplossen dan staat inRetail garant. De afgelopen jaren is dit nog niet voorgekomen gelukkig, maar het is fijn om te weten dat je bij ons echt zeker bent van een goede afloop. Eigen service en garantie en nog een onafhankelijke vangnet.

Kortom: Als klant heb je verkoopvoorwaarden die je extra goed beschermt bij de aankoop. Je kunt veilig aanbetalen. Gaat bij ons de stekker eruit (ga daar maar niet vanuit) dan ben je je aanbetaling niet kwijt. Gaat er onverhoopt toch iets mis met de order dan is er een onafhankelijke geschillencommissie die voor een passende oplossing zorgt!

Wet kopen op afstand

Je hebt ook bij ons recht op retour zoals beschreven in de wet kopen op afstand. Als producten speciaal voor je besteld worden en/of speciaal voor op maat gemaakt worden, geldt het herroepingsrecht wettelijk niet.

Na akkoord op een offerte voor een maatwerk-product en bij het bestellen van een meubel dat we naar jouw gewenste afmetingen en/of afwerking maken kunnen we niet in alle gevallen het meubelstuk terugnemen. We denken echter altijd met je mee en we zullen altijd proberen om tot een passende oplossing te komen.

Hoe snel kunnen jullie leveren?

De meeste producten worden binnen twee tot vier weken geleverd. Enkele producten kunnen we zelfs binnen één week leveren zoals stoelen en woonaccessoires en bij maatwerk of grote meubelen hanteren we wisselende levertijden te maken met complexiteit, voorradigheid van materialen, vakanties etc. Vraag altijd naar een levertijd als het belangrijk is dat je binnen een bepaald termijn geleverd wilt krijgen. Bij elk product staat de gemiddelde levertijd vermeld onder de bestelknop. Zie ook ‘Actuele levertijd’.

Voor maatwerk hanteren we gemiddeld twee weken extra levertijd. Slechts in zeer bijzondere gevallen en bij erg grote projectinrichtingen hebben we iets meer tijd nodig. In zo’n geval laten we je dit uiteraard van te voren weten. Heb je een harde deadline bij een project of verhuizing neemt dan eens contact op voor de mogelijkheden.

Hoe gaat het bezorgen in zijn werk?

Kies je voor een standaard levering, dan bezorgen we jouw bestelling zo dicht mogelijk bij de voordeur. Deze leveringen geschieden meestal met één persoon.

Kies je voor montage of voor een levering naar een etage, dan leveren we de meubelen naar de plek waar ze moeten staan. Je bent zelf verantwoordelijk om te beoordelen of meubelen daadwerkelijk over trappen, door gangen en door deuren passen. Past dit niet, dan zullen we een oplossing moeten zoeken. In dit geval geldt uiteraard “voorkomen is beter dan genezen”.

Twijfel je of een meubelstuk bij jou naar binnen past, meet dit dan van te voren goed na. Tijdens de productie van de meubelen kunnen we rekening houden met het eventueel gedemonteerd aanleveren van meubelstukken. Als meubelen éénmaal gemonteerd zijn, zijn ze lastig weer te demonteren.

Lees hier meer informatie over het bezorgen van onze meubelen.

Wat zijn de bezorgkosten?

We hebben verschillende bezorgtarieven voor binnen- en buitenland zoals België. Deze zijn gebaseerd op de omvang en het gewicht van de meubelen en op het serviceniveau (montage- en etageleveringen). De kosten voor de bezorging worden weergegeven zodra de producten in de winkelwagen zijn toegevoegd. We bezorgen in Nederland gratis boven de 299 euro met uitzondering van de Waddeneilanden.

Welke kwaliteit mag ik verwachten?

Onze meubelen worden in onze eigen werkplaatsen geproduceerd door ervaren meubelmakers en metaalbewerkers. We gebruiken de beste kwaliteit hout en staal die we kunnen krijgen. Meubelen zijn altijd stevig, solide, netjes geschuurd en hebben een mooie robuuste uitstraling. Bij eikenhout lopen we alles tot in detail na en kunnen we noesten ook extra vullen op aanvraag als het om rustiek eiken gaat. Standaard vullen we noesten bij de strakke eiken tafelbladen. Bij steigerhout schroeven we bijna alles uit zicht. Alleen op verzoek maken wij schroefgaten dicht. Als je hier niets over vermeld bij je bestelling blijven schroeven zichtbaar maar niet in zicht. Behandeling met verf, olie, lakken en washes worden altijd door een professionele meubelschilder met in de spuiterij aangebracht voor het mooiste egale resultaat.

Wat kun je van steigerhout verwachten?

Steigerhout is robuust vurenhout. Het zal altijd iets werken. Verwacht geen 100% egale oppervlakken en naadloze overgangen van plank tot plank. Noesten, uitstekende noesten of open noesten zijn normaal. Kieren tot een centimeter (in extreme gevallen) zijn vooral bij temperatuurswisselingen zeker mogelijk. De planken scheuren altijd een beetje bij teveel droogte in huis en hars is altijd mogelijk. Een doorgezaagd plank bijvoorbeeld kopse kanten zijn altijd blank(er) dan niet aangezaagde delen van steigerhout. Een opmerking hierbij is dat er wel een groot verschil zit tussen de kwaliteit van meubels van steigerhout. Goedkoop is ook hierbij vaak duurkoop na verloop van tijd.

Wat kun je van massief hout zoals eiken verwachten?

Wil je dus een strak blad zonder grote kieren en bollingen van de planken kies dan voor massief hout zoals eikenhout. Eikenhout werkt en scheurt veel minder erg. Niet dat het uit te sluiten is maar is een veel massievere houtsoort met betere eigenschappen.

Hoe zit het met de werking van hout?

Hout is een natuurproduct, het zal onder invloed van de luchtvochtigheid dus altijd iets werken (uitzetten of krimpen). De planken kunnen dan krom gaan staan. Met name steigerhout is materiaal dat zich niet laat “temmen” zoals eikenhout of hardhout. In hout kunnen scheurtjes en kiertjes ontstaan afhankelijk van de temperatuur en luchtvochtigheid.

Worden meubelen geschroefd of verlijmd?

De meubelen van eikenhout worden altijd verlijmd. De meubelen van steigerhout worden getacked of geschroefd en soms verlijmd. Bladen worden niet standaard verlijmd en zeker niet voor tuinmeubels. Heb je hier een voorkeur in, geef het dan voor je bestelling bij ons aan, dan houden we er rekening mee.

Moet ik mijn meubel laten behandelen?

Het advies is: Altijd behandelen. De eiken meubelen behandelen we altijd met een matte naturel kleurige twee componentenlak. Kies je voor steigerhout kies dan voor coating. Dit is een vochtafstotende en vuilwerende coating dat niet glimt maar wel goed beschermd. Wil je de meubelen in een kleurvariant dan kan dat met een lak, dekkende verf, white wash of andere wash. Washes bescherming niet maar zorgen voor een kleuring. Een coating zorgt ervoor dat vloeistoffen het hout niet of amper meer kunnen binnendringen. Wij adviseren meubelen voor zowel binnen- als buitengebruik te laten behandelen met coating. Zeker als je kinderen hebt.

Garantie op de meubelen vervalt wanneer je de meubelen zelf behandelt of aanpast. Wij werken met stalen schroeven, dus de schroeven kunnen naar verloop van tijd oxideren.

Meer informatie over behandelen van steigerhout.

Hoe nauwkeurig is jullie maatvoering?

Door de aard van dit robuuste hout is maatwerk een relatief begrip. We kunnen niet millimeter-nauwkeurig te werk gaan. Mochten afmetingen heel nauwkeurig komen, bijvoorbeeld als een meubel precies in een nis moet worden geplaatst geef dit dan aan, dan kunnen wij je aangeven of dit gaat lukken of niet. Hou in het algemeen een marge op maatvoering van 1% aan.

Ik heb jullie meubelen op een andere site zien staan

We hebben een partner op Curacao genaamd Woodgoed daarnaast hebben we alleen onze eigen webshops die je kunt herkennen aan ons logo of beeldmerk met een Ø. Zie je onze foto’s of kopieën of modellen in een andere shop of op Marktplaats staan dan is de kans groot dat je bedrogen wordt of te maken hebt met namaak. Dit komt in de meubelwereld en met name in de wereld van maatwerk nogal vaak voor. Daarom zijn we fysiek aanwezig in Zwolle om zeker te weten dat je goed zit. We zijn erkend door CBW inRetail en bestaan we al zo lang met klanten die een echte review achterlaten. We stellen we het altijd zeer op prijs dat je dit even meldt via [email protected] je mag dan ook rekenen op een leuke vergoeding.

Meld je aan voor de nieuwsbrief, ontvang € 10 shoptegoed

© 2019 FØRN B.V. | Algemene Voorwaarden | Privacybeleid

Door de website te gebruiken ga je akkoord met ons privacybeleid en onze algemene voorwaarden. We gebruiken cookies en vergelijkbare technieken om onze site te optimaliseren en jouw surfgedrag bij te houden. Hiermee hopen we je de beste shopervaring te kunnen geven.

Meer informatie | Sluiten
Instellingen