FØRN maatwerk meubelen
  • Gratis bezorging boven € 299

Klantwaardering:

9.3

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik Forn bereiken?

Van maandag tot en met vrijdag van 8 uur ’s ochtends tot en met 17 uur ’s middags op 0184 – 663410. We zijn zes dagen per week bereikbaar op contact@forn.nl. De showroom in Groot Ammers is open van maandag tot vrijdag (8-17u) en zaterdag (10-13u).

Wie en wat is Forn?

FØRN is een modern meubelmerk sinds 2012. We ontwerpen eigen collecties van verschillende materialen. Op Forn.nl hebben we onze basiscollectie met de meubelen die we door heel Europa bezorgen. Het is een collectie bestaande uit meubelen uit allerlei materialen. Wil je de een meubel van steigerhout dan kun je terecht bij onze dochter SteigerhoutenMeubelshop.nl dat is ook een shop van FØRN en een van de marktleiders op het gebied van steigerhouten meubelen. IndustrieleMeubelen.nl en Housa.nl(woonaccessoires) zijn ook van FØRN. Je kan de meubelen van FØRN ook zien in onze showroom in Groot Ammers en bij tienduizenden klanten in Nederland, België en ver daarbuiten.

Ik wil graag langskomen in showroom Groot Ammers

We hebben een showroom in Groot Ammers met adviseurs. We zijn van maandag tot vrijdag en zaterdagochtend open in Groot Ammers. Bekijk voor de openingstijden de contactpagina of www.facebook.com/FornNederland. Wil je iets bespreken met een medewerker, neem dan eerst even contact op zodat we zeker weten dat je goed geholpen kunt worden.

Wat zijn de bezorgkosten?

We hebben verschillende bezorgtarieven voor binnen- en buitenland zoals België. Deze zijn gebaseerd op de omvang en het gewicht van de meubelen en op het serviceniveau (montage- en etageleveringen). De kosten voor de bezorging worden weergegeven zodra de producten in de winkelwagen zijn toegevoegd. We bezorgen in Nederland gratis boven de 299 euro met uitzondering van de Waddeneilanden.

Hoe gaat het bezorgen van de meubels in zijn werk?

Kies je voor een standaard levering, dan bezorgen we jouw bestelling zo dicht mogelijk bij de voordeur.

Deze leveringen geschieden meestal met één persoon. Kies je voor montage of voor een levering naar een etage, dan leveren we de meubelen naar de plek waar ze moeten staan. Je bent zelf verantwoordelijk om te beoordelen of meubelen daadwerkelijk over trappen, door gangen en door deuren passen. Past dit niet, dan zullen we een oplossing moeten zoeken. In dit geval geldt uiteraard “voorkomen is beter dan genezen”.

Twijfel je of een meubelstuk bij jou naar binnen past, meet dit dan van te voren goed na. Tijdens de productie van de meubelen kunnen we rekening houden met het eventueel gedemonteerd aanleveren van meubelstukken. Als meubelen éénmaal gemonteerd zijn, zijn ze lastig weer te demonteren.

Veel meer informatie over bezorgen lezen.

Kan ik bij jullie een maatwerk meubel bestellen?

Jazeker! We maken elk meubel op bestelling. Het voordeel van deze manier van werken is dat we relatief eenvoudig een model kunnen aanpassen, dus op maat kunnen maken. Daarnaast kunnen we bestaande modellen ook in andere afmetingen maken dan op de site aangeboden. We werken voornamelijk met eikenhout, betonlook, “boomstam” hout, steigerhout en staal. Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie.

Moet ik mijn meubel behandelen?

Het advies is: Laat het altijd behandelen.

De eiken meubelen behandelen we altijd met een matte naturel-kleurige twee componentenlak. Standaard zijn onze teak meubels al behandeld.

Kies je voor steigerhout kies dan voor coating. Dit is een vochtafstotende en vuilwerende coating dat niet glimt maar wel goed beschermd. Wil je de meubelen in een kleurvariant dan kan dat met een lak, dekkende verf, white wash of andere wash.

Washes beschermen niet maar zorgen voor een kleuring. Een coating zorgt ervoor dat vloeistoffen het hout niet of amper meer kunnen binnendringen.

Wij adviseren meubelen voor zowel binnen- als buitengebruik te laten behandelen met coating. Zeker als je kinderen hebt.

Garantie op de meubelen vervalt wel wanneer je de meubelen zelf behandelt met een kleur of het meubel aanpast.

Garantie en voorwaarden

Bij ons heb je garantie op alle meubelen die je bestelt, zowel op standaardmodellen als bij maatwerk. De standaard garantietermijn bedraagt 2 jaar op alles en in sommige gevallen tot 5 jaar wat bij het product vermeldt staat. De factuur geldt hierbij als garantiebewijs.
Wij garanderen een deugdelijk meubelstuk. Dat houdt bij ons in dat het meubel stevig en solide is gemonteerd en netjes machinaal geschuurd. Steigerhout is robuust hout met veel noesten, scheurtjes, kieren en gebruikssporen. Op beschadigingen die na montage van het meubel zijn ontstaan geldt uiteraard ook garantie.

Wat is de kwaliteit van Forn?

De meeste meubelen worden in onze eigen werkplaatsen geproduceerd door ervaren meubelmakers en metaalbewerkers. We gebruiken de beste kwaliteit hout en staal die we kunnen krijgen. Meubelen zijn altijd stevig, solide, netjes geschuurd en hebben een mooie robuuste uitstraling. Bij eikenhout en boomstam bladen lopen we alles tot in detail na en kunnen we noesten ook extra vullen op aanvraag als het om rustiek eiken gaat. Standaard vullen we noesten bij de strakke eiken tafelbladen. Bij steigerhout schroeven we bijna alles uit zicht. Alleen op verzoek maken wij schroefgaten dicht. Als je hier niets over vermeld bij je bestelling blijven schroeven zichtbaar maar niet in zicht. Behandeling met verf, olie, lakken en washes worden altijd door een professionele meubelschilder met in de spuiterij aangebracht voor het mooiste egale resultaat.

Hoe nauwkeurig is jullie maatvoering?

Door de aard van dit robuuste hout is maatwerk een relatief begrip. We kunnen niet millimeter-nauwkeurig te werk gaan. Mochten afmetingen heel nauwkeurig komen bijvoorbeeld als een meubel precies in een nis moet worden geplaatst geef dit dan aan. Wij kunnen dan aangeven of dit gaat lukken of niet. Hou in het algemeen een marge op maatvoering van 1% aan.

Hoe erg werkt hout

Hout is een natuurproduct, het zal onder invloed van de luchtvochtigheid dus altijd iets werken (uitzetten of krimpen). Bij droge warme lucht kan het zelfs scheuren. De planken kunnen dan krom gaan staan. Met name steigerhout is materiaal dat zich niet laat “temmen” zoals eikenhout of hardhout. In hout kunnen scheurtjes en kiertjes ontstaan afhankelijk van de temperatuur en luchtvochtigheid. We hebben extra informatie toegevoegd over steigerhout.

Wat kun je van massief hout zoals eiken verwachten?

Wil je een strakker en massiever blad zonder grote kieren en bollingen van de planken kies dan voor massief hout zoals eikenhout. Eikenhout werkt en scheurt veel minder erg. Alleen rustiek eiken heeft die mooie scheuren en noesten maar is wel uitgedroogd. De scheuren en noesten kun je ook door ons laten opvullen als je dat wilt. Let er altijd wel op dat de luchtvochtigheid in huis goed is. Meestal zegt met tussen de 40-60 graden, maar rond de 50-55 zit je echt goed.

Worden meubelen geschroefd of verlijmd?

De meubelen van eikenhout en teak worden altijd geperst en verlijmd. De meubelen van steigerhout worden getackt of geschroefd en soms verlijmd. Bladen worden niet standaard verlijmd en zeker niet voor tuinmeubels. Heb je hier een voorkeur in, geef het dan voor je bestelling bij ons aan, dan houden we er rekening mee.

Hoe weet ik dat ik bij jullie veilig bestel?

We zijn een gerenommeerde speler in de verkoop van meubelen via internet. Dagelijks leveren we vele meubelen door heel Europa.
Het is bij ons mogelijk om pas te betalen op het moment dat we met het meubel bij je voor de deur staan. Kies bij het bestellen voor “betalen bij levering”.

Wet kopen op afstand

Je hebt ook bij ons recht op retour zoals beschreven in de wet kopen op afstand. Als producten speciaal voor je besteld worden en/of speciaal voor op maat gemaakt worden, geldt het herroepingsrecht wettelijk niet. Na akkoord op een offerte voor een maatwerk-product en bij het bestellen van een meubel dat we naar jouw gewenste afmetingen en/of afwerking maken kunnen we niet in alle gevallen het meubelstuk terugnemen. We denken echter altijd met je mee en we zullen altijd proberen om tot een passende oplossing te komen.

Ik heb jullie meubelen op een andere site zien staan

Zie je onze foto’s of kopieën of modellen in een andere shop of op Marktplaats staan dan is de kans groot dat je bedrogen wordt of te maken hebt met namaak. Dit komt in de meubelwereld en met name in de wereld van maatwerk meubels nogal vaak voor. Daarom zijn we fysiek aanwezig in Groot Ammers om zeker te weten dat je goed zit. We bestaan al lang en waarderen het dat er klanten zijn die een echte review achterlaten. We stellen we het altijd zeer op prijs dat je dit even meldt via contact@forn.nl je mag dan ook rekenen op een leuke vergoeding.





Meld je aan voor de nieuwsbrief, ontvang € 10 shoptegoed

Door de website te gebruiken ga je akkoord met ons privacybeleid en onze algemene voorwaarden. We gebruiken cookies en vergelijkbare technieken om onze site te optimaliseren en jouw surfgedrag bij te houden. Hiermee hopen we je de beste shopervaring te kunnen geven.

Meer informatie | Sluiten
Instellingen